Melabaaa

Bir başka kulvar daha açmış Benjcev-Ceketli Ali Dayı ikilisi. Ve bence güzel de düşünmüşler. Hee ben burayı mp3 sitesine çevirmeyi de bilirim ama yinge kızar valla sora. Aklıma bi kulvar daha geldi benim inşallah ileride onu da açarız :p. Bu ara aksi iyi kazandırıyor demek ki yeni sektörlere de kayıyor benjcev efendi diye düşünmeden de duramıyoruuuuuz(burada televole sesi gibi düşün).

Biraz sanata dönmenin zamanı geldi sanırım. Okuma yazmam yok denilecek kadar az. Filmini bekleyen insanlardanım. Ama bir fotoğrafa ya da filme baktığım (umarım sen de filme bakmak denildiğinde şaşıran insanlardan değilsindir) zaman tüm detaylarını aklıma kazımayı da severim, bunu belli etmeyi de. Resim konusunda daha önce muhabbeti açıldı tabi, babam ressam. Şaka gibi, ama değil. Bu kadar "haklı" öz güven sahibi bir adamdan, emekli olduğunda "evde boş oturacağıma resim yaparım" dediğini duymak pek de şaşırtıcı değildi. Yalnız ne yalan söyliyim ilk başlarda hevesini alsın bırakır diye düşünürken 2. resminden sonra daha fazla yapsın da ileride eserlerini iyi fiyata okuturuz haceliz diye düşünmüşlüğümde var. Adam yapıyor. Ben daha çöp adam çizemezken, en son resminde valide sultana hoş bir sürpriz yapmışlığı da var hani. Zaman zaman onun resimlerinden de faydalanacağız tabi aksi-sanat ta. Birde benim fotoğraf sevdam var kiii, yıllardır bi üstüne düşemedim. Tabi her "abi güzel şeyler çekiyosun, değişik fikirler" duyan adam gibi günün birinde bir kısa film isteğim var. Kısa filmlerle aksi sanatı renklendirmeye çalışıcaz yeri geldiğinde. Hee bir de ceketli ile benjcev'in devamlı gazladığı akrostiş denemelerim var, bu da merhaba yazımıza özel olsun:

Aykırı takılan bir kaç insan
Kilitlenmişler uzun zaman
Sanata el atmışlar utanmadan
İnsan korkuyor olacaklardan

Sanat toplum içindeydi
Alıp götürmüşler aslında bizdeydi
Nereye bakıcaksın ben mi söyliyim
Akrostiş bu daha ne diyeyim
Teşekkürü boş ver ilk harfler bakıcağın yer

Share this post!

Bookmark and Share

3 pipo:

ceketli ali dayi dedi ki...

Öncelikle anlatımın hoyrat. "Melaba" diye başlık atıp, şiir içerisinde "söyliyim" gibi garip sözcükler kullanıyorsun. Buranın sanatsal bir platform olduğunu anlamış, şiir yazmışsın fakat bu yazım yanlışları? Bu düşük cümleler?

Neyse, yorum yazmak istememin sebebi sana gıcıklık yapmak değildi. Baban annene resim vasıtasıyla küçük bir sürpriz yapmış ya, çok duygulandım Habp. Annen kimbilir ne kadar sevinmiştir. Ama eminim hala o 'sanatçı eşi' haliyle de güne falan gitmiştir. İşte biz 'arkadaşın babası' olan kişinin ressamlığa soyunup harika resimler yapmasına bu yüzden çok şaşırıyoruz. Çünkü anneler güne gidiyor.

Hoşgeldin.

Habp dedi ki...

İşte bu, yeri geldiğinde birbirimizi eleştirip doğruyu bulmamız gereken bir yer aks(i)anat.

Şaka bi yana açıklamalarda bulunma gereği hissettim şimdi.
-"Melabaaa" Rebeka'da şerefe yerine kullandığımız bir sözcüğümüz, hayır sana da hak veriyorum Benjcev Rebeka'ya getirmiyor seni o nedenle bazı şeyler hep kulaktan duyma oluyor.
-"Söyliyim" kelimesi de bir üstteki cümle ile aynı sayıda hece bulundurması için ezilmiş-bükülmüş-çarpıtılmış ve biraz da yıpratılmış bir kelime denemesi diyebilirim.

Ayrıca türkçemin-keza ingilizcem de- kötü olduğunu ve her daim senden yardım ve öğreti istediğimi tekrar tekrar söylüyorum efendim :)

Aranıza kabul ettiğiniz için "tekerrür" ederim.

ceketli ali dayi dedi ki...

Hakiki sanat yapmışsın da habarım yok. İçki masası muhabbetini şiirlere taşımak, tıpkı ünlü şairler gibi...
Fuzuli gibi failun ölçüsüne uydurmak mısrayı...
Ve yorumunun sonunda kelime oyunu yapmak..

Konuyla alakalı olarak, geçen gün benjcev "Tahir teşekkürden ibarettir" dedi. Süreki teşekkür eden, yüreği minnet dolu Tahir üzerine enine boyuna konuştuk. "Dünya Tahirler dünyası olsaydı keşke" dedim. Konu orda kapandı.

Kpss'de paragraf sorularının vazgeçilmez öğesi eleştirmen adam kadar nefret uyandırıcıyım. "eleştirmen olmak şunu ister...",
"bir eleştirmenin öncelikli şeyi şudur..." gibi.. paso eleştirmen de eleştirmen. Hayır bişi de anlamadım ben bu eleştirmenlerden. Tiskindiğimle kaldım.